Volledig Hitma-assortiment
2015-12-10 17:29:00

Virtueel de Hitma-kerstboom versieren voor Serious Request

Gemiddelde leestijd 4,5 minuut Door Astrid van Ballegoy op 10 december 2015

Stuur jij nog kerstkaarten naar je relaties? Wij zijn er een paar jaar geleden mee gestopt. En met ons blijkbaar vele andere bedrijven, want we ontvangen ze ook bijna niet meer. Dat geeft niet. Het kerstgevoel zit ‘m wat mij betreft niet in kerstkaarten sturen en ontvangen, maar wel in tijd voor bezinning. Even stilstaan bij wat we als bedrijf hebben bereikt en welke relaties daarbij een belangrijke rol hebben gespeeld.

Blij met onze klanten
Natuurlijk zouden we onze klanten het hele jaar door moeten laten weten hoe blij we met ze zijn. Zonder klanten, geen Hitma. Maar eerlijk is eerlijk, door de dagelijkse drukte vergeten we dit wel eens. Vandaar dat wij de kerstperiode nog steeds gebruiken om personen waar we zaken mee doen extra te bedanken voor de samenwerking. En dat kan ook heel erg goed zonder kerstkaarten.

Daar komt bij dat we in ons bedrijf gek zijn op kerstmis. Zodra de Sint het land uit is, slepen we de kerstboom de hal in. En het hele jaar verheugen we ons op het traditionele Hitma-kerstdiner.

Keep them going
We pakken dus flink uit tijdens de kerstperiode. In 2013 ontstond het idee om onze kerstwensen te koppelen aan een actie. Veel klanten gaven aan dat ze geen kerstgeschenken meer wilden ontvangen en dat we het bedrag beter konden besteden aan een goed doel. Dat werd Serious Request. We organiseren nu voor de derde keer onze kerstboomactie. Dit jaar gaat de opbrengst van de jaarlijkse 3FM-actie naar kinderen en jongeren in oorlogs- en conflictgebieden. “Keep them going” is het thema.

Hoe werkt de kerstboomactie?
Hoe werkt de Hitma-kerstboomactie? Onze klanten ontvangen een e-mail met een link naar een digitale kerstboom. Hierin kunnen ze een virtuele bal hangen (bijvoorbeeld met hun logo). Voor elke bal maken wij 10 euro over naar Serious Request.

Live-verbinding met de Hitma-hal
Natuurlijk mag iedereen het bedrag verhogen. Dat kan via onze actiepagina op de Serious Request-website. Wil je weten wie er al een bal hebben opgehangen? Ga naar www.hitma.nl. Daar kun je het verloop van de actie volgen èn naar uw favoriete Hitma-medewerk(st)er zwaaien. We hebben namelijk via een webcam een live-verbinding met onze hal tot stand gebracht. Zo kan iedereen meegenieten van wat er allemaal gebeurt rondom de Hitma-kerstboom.

Promo op Youtube
Vorig jaar maakten we een heus promo-filmpje voor onze Serieus Request-actie. Het was het eerste jaar dat we gebruik konden maken van onze eigen filmstudio, dus we gingen helemaal los. We deden echt ons best, maar misschien kwam deze video toch ietwat knullig over (geheel te wijten aan het gebrek aan acteertalent bij ons marketingdames).

Een collega die kan acteren
Dit jaar pakten we het promofilmpje pas echt serieus aan. De video kan nu zelfs de goedkeuring van mijn puberzonen wegdragen. En dat allemaal door een collega die wèl kan acteren: Stefan Duran. Je kent Stefan misschien als specialist single-use technologie bij Hitma UltraPure in de binnendienst, maar in zijn vrije tijd is hij een coole rapper met de nodige videoclip-ervaring. En dat is te zien!

Samen met Stefan, Micha van Veen van Studio Immo en mijn collega’s van de marketingafdeling hebben we er alles aan gedaan een ‘professionele’ promo te maken. Er kwam zelfs een steady cam aan te pas.

Bekijk hier het resultaat.

 

Help je mee?
Als je nou ook van plan bent via Serious Request kinderen in oorlogsgebieden een toekomst te geven. Dan kun je natuurlijk onze kerstboomactie op de Serious Request-website extra ‘versieren’. The next generation zal er dankbaar voor zijn.

Fijne feestdagen!

Astrid van Ballegoy

Leer mij kennen via mijn persoonlijke pagina. Heb je vragen over één van mijn blogs? Stuur mij dan gerust een e-mail!

Vond je dit interessant lees hier dan mijn andere blogartikelen.

Gerelateerde blogs

Serious Xmas in de Hitma-hal

Door Astrid van Ballegoy op 2 december 2014.

Sinds 2004 staan de donkere dagen voor kerst in het teken van Serious Request. En ondanks dat wij bij Hitma best van de goede do...
Lees meer

Familie zoekt uitbreiding: m/v

Door Robert Timmer op 10 februari 2015.

Het is een grote stap van studie naar bedrijfsleven. Ik weet het nog goed, ook al is het alweer 20 jaar geleden. Na het afronden...
Lees meer

Bij Hitma geloven wij in meten is weten. Daarom maken wij op onze websites gebruik van cookies. Hiermee zorgen we ervoor dat de website gebruiksvriendelijker wordt. Onze cookies hebben uitsluitend analytische, communicatieve of functionele doeleinden. Door verder te gaan op onze website accepteer je cookies en vergelijkbare technieken. Lees hier meer over wat Hitma vindt van privacy