Volledig Hitma-assortiment

Astrid van Ballegoy

“Technische bedrijven bieden veel kansen, je moet ze alleen wel pakken”

Volg mij ook op:

Na het behalen van mijn VWO-diploma had ik werkelijk geen idee welke studie ik zou gaan volgen. ‘Alles goed en wel’, zei mijn moeder, ‘maar je gaat minstens nog 1 jaar naar school’. Zo kwam ik uit bij Schoevers waar ik vooral geboeid raakte door de vakken management & organisatie, marketing en public relations.

Marketing- en communicatierichting

Nadat ik Schoevers had afgerond, besloot ik te gaan werken en daarnaast diverse cursussen en opleidingen te volgen. Ik ging aan de slag bij Van Beek Graphic Art Supplies als commercieel medewerkster binnendienst. Toen ik mijn NIMA A-diploma op zak had, wilde ik verder in de marketing- of communicatierichting. Een vriend die bij Hitma werkte, vertelde dat ze op zoek waren naar een collega voor de marketingafdeling. In eerste instantie zag ik mezelf niet bij een technisch bedrijf werken. Het sollicitatiegesprek met de toenmalige marketingmanager was echter zo inspirerend dat ik toch enthousiast werd.

Hitma Report

Het mooie van mijn functie bij Hitma is dat ik me door de jaren heen met alle facetten van marketing en communicatie heb beziggehouden. Van marktonderzoek, telemarketing, direct mail-campagnes, copywriting, perscontacten, het organiseren van beurzen en seminars tot tegenwoordig de online marketing en communicatie via de sociale mediakanalen. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op dat maakt ons vak zeer uitdagend. Daarnaast werk ik op de gezelligste marketingafdeling van Nederland, dus wat wil ik nog meer?

Hitma-verhalen

Binnen ons bedrijf werken technische specialisten die boeiend kunnen vertellen over de processen van hun klanten en de oplossingen die wij bieden. Door deze verhalen ben ik steeds meer gaan houden van de technische wereld. Ben je benieuwd naar deze Hitma-verhalen? Lees de blogs op onze websites.

Techniek is overal

De vraag naar technici is groot en dat is niet zo gek gezien de 4e industriële revolutie waar we nu in zitten. Deze gaat de komende decennia grote impact hebben. Daarnaast bieden technologische ontwikkelingen duurzame oplossingen die de wereld hard nodig heeft. Kortom, techniek is overal en dat verdient meer aandacht. Daarom ben ik een actieve techniekambassadeur. Via de sociale media, in mijn blogs en columns. Mijn missie is jongeren laten ervaren hoe leuk en uitdagend werken in de techniek is. Want technische bedrijven zoals Hitma bieden veel kansen. Je moet ze alleen wel pakken. 

Lees hieronder mijn blog artikelen

Fit for 55

27 oktober 2021

De titel doet misschien vermoeden dat ik tips ga geven over hoe je fit de leeftijd van 55 jaar kunt aantikken. Maar nee, ik bedoel het Fi...
Lees meer

Groen rechts

2 augustus 2019

Steeds vaker hoor ik de term ‘groen rechts’ voorbij komen. Tijdens branchebijeenkomsten waar circulaire businessmodellen worden gepre...
Lees meer

Bij Hitma geloven wij in meten is weten. Daarom maken wij op onze websites gebruik van cookies. Hiermee zorgen we ervoor dat de website gebruiksvriendelijker wordt. Onze cookies hebben uitsluitend analytische, communicatieve of functionele doeleinden. Door verder te gaan op onze website accepteer je cookies en vergelijkbare technieken. Lees hier meer over wat Hitma vindt van privacy