Volledig Hitma-assortiment
2015-06-01 13:58:00

Kent u dat verhaal van de afspraak die niet doorging?

Gemiddelde leestijd 3,5 minuut Door Gerard de Ruiter op 1 juni 2015

Onderweg naar het hoge noorden voor een bezoekafspraak om 11 uur ’s morgens bij een chemisch bedrijf in Delfzijl wist ik nog niet dat mijn contactpersoon om 5 over half 11 mijn collega Dick Verhoef belde om de afspraak af te zeggen. Door drukte kwam het hem bij nader inzien toch niet zo goed uit. Op het moment dat het bericht over het annuleren van de afspraak mij bereikte, stond ik al bij het chemiebedrijf op de parkeerplaats.

Zwaaien vanaf de parkeerplaats
Ik belde mijn contactpersoon om te melden dat ik de boodschap had doorgekregen en dat als hij even naar buiten keek, ik in ieder geval vanaf de parkeerplaats naar hem zou zwaaien. Dat vond de goede man toch ook wel sneu: “kom dan maar even binnen voor een kop koffie” zei hij.

Onbekende bestelling
En ach, je weet hoe dat gaat: Tijdens de koffie kwamen toch  onze monsternamekranen ter sprake. Mijn klant vroeg of ik de aanvraag van zijn collega voor vijf monstername-afsluiters voor de uitbreiding van de plant al in behandeling had genomen? Ik keek hem verbaasd aan. Hier wist ik helemaal niets van af. Op advies van mijn gastheer informeerde ik meteen op de afdeling waar de aanvraag gedaan zou zijn. Opvallend genoeg was men hier net zo verbaasd als ik. Ze hadden geen idee wie zich hiermee bezig hield.

Speurwerk
Na wat speurwerk in het chemische bedrijf (ik was er nu toch), kwam ik uiteindelijk bij de juiste contactpersoon terecht. De bestelling was inderdaad blijven liggen. Hij vertelde me over de applicatie. Op basis van de processpecificaties kon ik hem adviseren over het juiste type monstername-afsluiter en de afmetingen. Probleem was alleen dat doordat de aanvraag nooit naar Hitma was verstuurd, de bestelling nu opeens wel heel veel haast had gekregen.

Op voorraad
Nadat ik de chemische plant had verlaten en in het plaatselijke wegrestaurant aan mijn lunch zat, belde ik de mijn collega’s op kantoor in Uithoorn. Gelukkig had onze leverancier de 5 monsternamekranen op voorraad en konden we deze spoedopdracht meteen afhandelen. Dat snelle schakelen zie ik echt als een belangrijk voordeel van onze samenwerking met onze leveranciers.

Zo eindigde een bezoekafspraak die niet doorging, via een bestelling die nooit was gedaan in een spoedorder die we gelukkig toch nog op tijd kunnen afleveren.

Het kan verkeren.

 

Gerard de Ruiter Specialist Procesfiltratie

Leer mij kennen via mijn persoonlijke pagina. Voor vragen over dit onderwerp mag je mij altijd even mailen of bellen via +31 (0)6 2005 1606.

Vond je dit interessant lees hier dan mijn andere blogartikelen.

Gerelateerde blogs

Bij Hitma geloven wij in meten is weten. Daarom maken wij op onze websites gebruik van cookies. Hiermee zorgen we ervoor dat de website gebruiksvriendelijker wordt. Onze cookies hebben uitsluitend analytische, communicatieve of functionele doeleinden. Door verder te gaan op onze website accepteer je cookies en vergelijkbare technieken. Lees hier meer over wat Hitma vindt van privacy